Šiuolaikinio šokio seminaras su Gabrielle Staiger (Vokietija)
2009 spalio 15-18 d. vyko šiuolaikinio šokio seminaras su Gabrielle Staiger (Vokietija)

Gabrielle Staiger
Choreografė, šokėja ir šokio pedagogė Gabrielle Staiger yra tarptautiniu mastu pripažinta šiuolaikinio šokio specialistė. Ji mokėsi Labano judesio
ir šokio centre Londone (Jungtinė Karalystė), o Konstanco universtite (Vokietija) įgijo sporto mokslo diplomą. 1991 ji įkūrė Arazzo šokio teatrą, iki šiol aktyviai kuria choreografiją bei yra apdovanota įvairiais Vokietijos šokio teatro apdovanojimais. Ji yra bendradarbiavusi su tokiais žinomais choreografais ir šokio trupėmis kaip Lloyd Newson (DV8, Jungtinė Karalystė), Chico Terto (Prancūzija), Joanna Haigood (Zaccho šokio teatras, JAV) ir kiti.

Gabrielle Staiger yra puikiai vertinama ir kaip šokio pedagogė.  Ji nuolat kviečiama dėstyti tokiose prestižinėse Europos šokio  mokyklose kaip P.A.R.T.S. (Belgija), Roterdamo šokio akademija (Nyderlandai), Amsterdamo teatro mokykla (Nyderlandai) bei tokiose šokio trupėse kaip Ballet Preljocaj (Prancūzija), Itzik Galili šokio trupė (Nyderlandai), Ultima Vez (Belgija) ir kitose.


Šiuolaikinio šokio technika

Pamokų tikslas – visapusiškai parengti šokėjo kūną, jo paviršius bei sujungti torsą su galūnėmis. Dėstytoja teigia, jog judesius inicijuoja torsas, todėl pamoka prasideda paprastais trijų dimensijų apšilimo pratimais, skirtais stuburui, siekiant pajusti jo anatominius apribojimus. Šių pratimų rezultatas – kūno suminkštinimas, išilginimas ir sustiprinimas.

Tuomet atliekami pratimai, kurie susiję su torso ir galūnių santykiais. Jie stiprina torsą aktyviai dirbant su/prieš gravitaciją ir padeda sukurti vieningą fizinę patirtį:

-    pirmasis susijęs su ridenimusi ir judėjimu per grindis siekiant sužadinti kūno paviršius ir sukurti „plūduriuojančio“ torso pojūtį;
-    antrasis susijęs su maksimaliu ir minimaliu kinesferos išplėtimu bei balansavimu;
-    trečiasis susijęs su judėjimu tarp lygių ir siekia perkelti judėjimo patirtį nuo grindų į vertikalią padėtį.

Vėliau atliekami pratimai stovint, tokie kaip plié, tendue ir kiti, skirti kojų darbui, tačiau juose taip pat skiriamas dėmesys torsui ir grindų naudojimui. Galiausiai vyksta judėjimas erdvėje naudojant judesių derinius, kurie apima orientaciją erdvėje, judėjimą tarp skirtingų lygių, šuolius ir sukinius.

Dėstytoja teigia, jog šokio pagrindus įgijusi pagal Labano principus, pamokose ji naudoja erdvės harmoniją kaip judėjimo erdvėje principą, taip pat judėjimą vedant skirtingoms kūno dalims bei naujoviškus veiksmų derinius. Šokėjai jos pamokas apibūdina kaip sveikas, vientisas ir smagias, o judėjimo stilių – panašų į dailųjį čiuožimą.

Kūrybinės dirbtuvės

Kūrybinių dirbtuvių pagrindinis siekis yra judėjimo medžiagos sukūrimas ir parengimas choreografijos kūriniui, todėl pamokose dėstytoja pristato choreografinių priemonių įvairovę.  Per pratimus dalyviai išvystys ir suformuos judesių medžiagą, o jų indėlis nulems kurso rezultatą.

Kūrybinės dirbtuvės prasidės nuo klausimyno: 12 paprastų klausimų siekiant paskatinti dalyvius apmąstyti jų gyvenimą, visuomenę ir jų, kaip individų, šokėjų ir/ar šokio kūrėjų egzistenciją. Tai ir būtų kūrybinio proceso pradinis taškas.

Pamokose pristatomos įvairios kūrybinės priemonės, pavyzdžiui judesio analizė pagal Labaną, tačiau galiausiai siekiama paskatinti dalyvius savarankiškai vystyti savo kūrybines priemones, kurios tinkamos įgyvendinti kiekvieno meninei vizijai.

Seminaro pabaigoje galimas neformalus rezultatų pristatymas publikai.


Seminaro programa


Ketvirtadienis, spalio 15 d.
Penktadienis, spalio 16 d.
Šeštadienis, spalio 17 d.
Sekmadienis, spalio 18 d.
15:30-17:00 Šiuolaikinio šokio technika B lygis 10:00-11:30 Šiuolaikinio šokio technika B lygis
17:15-18:45 Šiuolaikinio šokio technika A lygis 11:45-13:15 Šiuolaikinio šokio technika A lygis
19:00-21:00 Kūrybinės dirbtuvės A lygis 14:15-16:15 Kūrybinės dirbtuvės A lygis


A lygis – profesionalūs šokėjai bei paskutinių kursų šokio specialybių studentai.
B lygis – turintys ne mažiau kaip 2 metų šiuolaikinio šokio patirtį.